Vožnja pod zimskim uslovima/ Naslovna

Vožnja pod zimskim uslovima

Vožnja automobila u zimskom periodu, naročito kada ima snega za mnoge vozače predstavlja problem, što ne treba da čudi jer se ona u mnogome razlikuje od načina upravljanja automobilom u drugim godišnjim dobima.
Svakako, postoje izvesna pravila koja vozačima mogu dosta pomoći u pogledu vožnje po snegu, zamrznutim putevima I jakom vetru. Svakako ne izbežni su I poroblemi u pogledu kretanja, upravljanja I zaustavljanja po klizavom putu.

Vozač je obavezan da u period od 1. novembra do 1. aprila bude opremljen zimskom opremom, koja pre svega podrazumeva zimske pneumatike na sva četiri točka. Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.
U periodu od 1. novembra do 1. aprila, van naseljenog mesta, obavezno je posedovanje lanaca. Lanci se montiraju na pogonske točkove na deonicama puta koje su označene znakom obaveze upotrebe lanaca kada je sneg na kolovozu. U naselju, vozila ne moraju biti opremljena lancima.

Montiranje lanaca nije toliko teško i uglavnom uz njih uvek ide i uputstvo za njihovo montiranje. Prvo i osnovno što treba da znate su dimenzije vaših točkova, tj felne i gume takođe, pa na osnovu njih kupujete odgovarajuće lance. Kada kupite lance preporučujemo da kod kuće preko dana, po mogućstvu pre zime, probate par puta da stavite lance na vozilo, kako bi ste za kasnije imali iskustva da to uradite na terenu.

 

Novčana kazna za one koji ne koriste zimsku opremu kada je to potrebno je 3 hiljade dinara, a ukoliko je poseduju a ne koriste u skladu sa propisima, 5 hiljada dinara.

Prvo i osnovno pravilo vožnje po snegu je PAŽLJIVOST!!!
Sve promene, bilo da je u pitanju promena pravca ili brzine moraju da se obavljaju sporije i s velikim osećajem, jer nagle promene mogu da dovedu do gubljenja kontrole nad automobilom.
U daljem tekstu potrudi ćemo se da Vam predočimo neke činjenice vezane za upravljanje vozilom upravo u zimskim mesecima:

1) Naoružajte se pre svega opremom za čišćenje snega. Pri čišćenju vozila nemojte isključiti čišćenje krova, kako bi ste sprečili da sneg sa krova ugrozi druga vozila. Obavezno proverite akumulatore i da li rade sva svetla, jer je bitno da ne samo Vi vidite u vožnji, već i da budete lako uočljivi. Proverite brisače- zaleđene brisače odvojite od stakla.

2) Pošto ste se oslobodili nagomilanog snega, uključite motor da se zagreje. Uključite grejanje, kako bi ste spečili maglenje stakla. Svakako nije na odmet da u neposrednoj blizini imate i neku tkaninu koja bi mogla da posluži za brisanje stakla.

3) Kretanje iz mesta-  Vozačima s nedovoljno iskustva najveći problem predstavlja kretanje iz mesta, jer zbog smanjenog trenja pogonski točkovi lakše proklizaju. Zato je na snegu i ledu potrebno da se doda
gas, ali pedala kvačila treba da se otpušta znatno sporije i pažllivije nego na suvom kako bi pogonski točkovi postupno zahvatali klizavu podlogu i pokrenuli automobil. Papučica gasa treba ujednačeno da bude pritisnuta, kada se oseti da su točkovi počeli da proklizavaju treba malo pritisniti pedalu kvačila dok točkovi ne prestanu da klize, onda opet popustiti pedalu kvačila da se smanji proklizavanje i tako sve dok se automobil ne pokrene. Ne treba preterivati sa popuštanjem i pritiskanjem pedale kvačila da se ono ne bi oštetilo. Po pravilu kada je na putu mnogo snega i leda treba krenuti iz drugog stepena prenosa. Za sve to potrebno je dosta iskustva i vežbe na praznom parkingu.

4) Vožnja – Krećite se brzinom prihvatljivom za Vaše mogućnosti i mogućnosti Vašeg vozila. Izbjegavajte nagla kočenja i ubrzanja. Koristite upravljač pažljivo i izbjegavajte nagle pokrete.Na ledu zaustavni put može biti deset puta duži nego na suvom putu. Vozite polako, razmak između vozila neka bude takav da vam ostavi dosta prostora za usporavanje ili zaustavljanje (uračunajte i moguće proklizavanje). Usporavajte tako da ubacite u nižu brzinu ranije nego inače.Usled bočnog proklizavanja nikako ne paničiti, niti stiskati kočnicu, već blagim dodavanjem gasa i volanom u takozvanoj kontri, pokušati da se izvučete iz krivine.
Ukoliko kasno vidite zaustavljenu kolonu, nikako nemojte nagaziti na kočnicu. Pokušajte manevar da blagim stiskom kočnice obezbedite da  auto ne proklizava.
Kočnica je najopasniji deo na automobilu i obično se udesi i dešavaju zbog paničnog kočenja.
Sve ovo je nemoguće uraditi bez dobre zimske gume, tako da je zimska guma osnova za vožnju po ovakvim uslovima.

5) Ne skretati naglo. Pre nego što uđete u krivinu usporite kako bi ste sačuvali stabilnost vozila. Okrećite volan lagano, ali ako osetite da prednji deo auta zanosi sklonite nogu sa papučice gasa, usporite i kočite ako je potrebno. Ako se zadnji deo vozila zanese, malo ubrzajte da biste ga vratili na pravac.

 

6) Zaustavljanje na snegu može biti problem. Ne smete naglo kočiti, jer se nećete zaustaviti u mestu,već će automobil promeniti pravac kretanja, što predstavlja opasnost i za vozača i za druge automobile. Pritisak na papučicu kvačila i blago na kočnicu do zaustavljanja. Najbolje je da za kočenje koristite i snagu motora tako što ćete prebaciti stepen prenosa na menjaču u niži čime će motor sam usporiti vozilo. 

 

 

O nama

Auto škola princ osnovana je davne 1998 godine sa jedinstvenim ciljem da od svojih kandidata stvori sigurne vozače. Naš najveći je poverenje naših klijenata, koje smo stekli profesionalnim zalaganjem i trudom. Pri izboru auto škole ne treba birati zbog cene,nego preporuke, stručnosti, pedagoškog odnosa prema kandidatima. Najveći broj kandidata je kod nas došao upravo zbog toga. Višegodišnje iskustvo nam je potvrdilo da je kvalitet obuke i zadovoljstvo klijenata najbolji način da kao auto škola napredujemo. 

Galerija

Radno vreme

Pon. 09:00 – 16:00

Uto.  09:00 – 16:00

Sre.  09:00 – 16:00

Čet.  09:00 – 16:00

Pet.  09:00 – 16:00

Sub.  09:00 – 14:00

Ned.  Ne radimo

 

Sva prava rezervisana Top Web Dizajn 2018

Development Top Web Dizajn, UI/UX & Graphic design by Mario Bojic

Close Menu